دلایل استفاده از زامارین Xamarin
1 0

دلایل استفاده از زامارین Xamarin


دلایل استفاده از زامارین برای برنامه نویسی موبایل

دلایل استفاده از زامارین برای توسعه کراس پلت فرم

زامارین برنامه های اندرویدی و IOS ی را توسط دات نت و سی شارپ تولید می کند. زامارین بسیار قدرتمند است درحالی که دات نت در آن به طور کامل قادر به تولید هم زمان اپ های واقعی اندرویدی و IOS ی می باشد، و هر دو اپ های تولید شده قابل قبول برای انتشار در فروشگاه های گوگل پلی و IOS اپ استور می باشند.

اخیرا تیم فنی و فروش شرکت مایکروسافت و زامارین با همکاری هم ، همکاری جهانی را شروع کردند. علاوه بر این، زامارین نیز پیشنهاد ادغام هر چه عمیق تر ویژوال استادیو و زامارین و تولید برنامه های قابل سازگار و کتابخانه های قابل حمل را داده است. به وضوح قابل روشن است که زامارین توجه زیادی به ادغام برنامه های دات نتی دارد.

اگر با این همه علاقه ای برای کار با زامارین ندارید، در اینجا دلایلی برای شما آورده ایم که از زامارین برای توسعه کرس پلت فرم اندروید و IOS استفاده کنید.

 

یادگیری زامارین در کمترین زمان

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده نرم افزارهای موبایل ، همیشه درگیر یادگیری مسائل زیادی همچون ، چیزهایی شبیه چرخه عمر فرایندها  ، معیارهای واسط کاربری ، پلت فرم SDK و مسائل غیره زیادی هستیم.. چرا به چیزهای که شما برای مدت زمان طولانی باید آنها را یاد بگیرید یک یا چند زبان برنامه نویسی هم به آن اضافه شود.

اگر شما تجربه کار با دات نت و سی شارپ را  دارید شما خیلی سریعتر می توانید کار با زامارین را شروع کنید. چون زامارین به صورت کامل و باورنکردنی سی شارپ و کتابخانه های دات نت را اجرا و پشتیانی می کند. این غیر معمول نیست که در بیش از 80 درصد موارد کد های سی شارپ و دات نت از دسکتاپ یا سرور موجود با زامارین سازگار می باشند. (مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد)

حتی اگر شما یک توسعه دهنده دات نت و سی شارپ نیستید، زامارین زمان یادگیری شما را کاهش خواهد داد. اندروید و IOS به طور معمول نیاز به استفاده از دو محیط برنامه نویسی جداگانه به ترتیب جاوا و Objective-C می باشند. تعداد بسیار کمی از توسعه دهندگان مهارت بالایی در هر دو محیط دارند ( بله، من می دانم که بیش از این هم وجود دارد) که به معنی اکثریت قریب به اتفاق توسعه دهندگان را قبل از شروع یک پروژه کرس پلت فرم مجبور به یادگیری یک یا هر دو آن محیط های برنامه نویسی می کنند.

یادگیری محیط های جاوا و Objective-C محدود به زبان های برنامه نویسی آنها نمی شود. همچنین این مسئله از هسته کلاس ها که مانند مجموعه ها و... که شما نیاز به درک دو راه مختلف را دارید، که هر دو آنها کارهای مشابه ای را انجام می دهند.

با استفاده از زامارین ، شما فقط نیاز به یادگیری یک زبان برنامه نویسی به نام سی شارپ و یک هسته ، مجموعه ای از کلاس ها که در هر دو پلت فرم کارا است ، هستید.

 

بدون محدودیت

یکی از جالبترین ویژگی های زامارین عدم اجبار کاربران به استفاده از یک پلت فرم می باشد. هم اندروید و هم IOS ویژگی های UI و SDK رفتارشان در هر پلت فرم متمایز می باشد. این ویژگی های مرکزی اپ های IOS شبیه اندروید و IOS می باشد که رفتاری همانند اندروید دارند.

برخی از ابزارهای توسعه نرم افزارهای کرس پلت فرم تلاش برای مخفی کردن منحصر به فرد هر نتیجه پلت فرم که در خارج از هر پلت فرم آنها اجرا می شود ، را دارند. در حالی که زامارین مخالف این است. زامارین پذیرای ویژگی های منحصر به فرد هر پلت فرمی می باشد.

علاوه بر کلاس های استاندارد دات نت، زامارین شامل کلاس های دات نت، ویژه IOS و کلاس های دات نت، ویژه اندروید ، که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد پلت فرم مربوطه را دارا می باشند. ترکیبی از هسته کلاس های دات نت با کلاس های ویژه هر پلت فرم ، اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی با اشتراک گذاشتن منطق هسته در هر دو سیستم عامل IOS و اندروید کار کنند  و این در حالی است که می توانید از مزایای منحصر به فرد هر دو پلت فرم استفاده کنید.

 

ارائه به بازار در کمترین زمان

زامارین به ما اجازه می دهد یک بار ، کد منطق برنامه را نوشته و سپس آن را در سراسر IOS و اندروید به اشتراک بگذاریم. این مقایسه برای کار در محیط های اصلی از هر دو سیستم عامل که در آن منطق باید یک بار در جاوا  برای اندروید اجرا شود و سپس یک بار دیگر با همان منطق برای بار دوم در در Objective-C برای IOS اجرا شود.

به عبارت ساده، با استفاده محیط های توسعه اصلی هر پلت فرم مستلزم آن است که ما کدهای زیادی بنویسیم. نوشتن کدهای زیاد، زمان زیادی نیز خواهد برد. در حالی که زامارین ما را قادر به ساخت یکباره ویژگی های اپ و سپس انتقال اپ به هر دو پلت فرم هستیم. مقایسه این دو با محیط های پلت فرم اصلی که در آن ما مجبور به ساخت ویژگی اپ، یک بار برای یک پلت فرم و سپس ساخت دو باره همان ویژگی برای پلت فرم دیگر و بعد از آن در نهایت ما می توانیم آن را انتقال دهیم.

توجه به این مسئله که زامارین قطعا زمان توسعه ارائه به بازار را کاهش می دهد. اما این تصور برای شما بوجود نیاید که این کاهش زمان، زمان توسعه را نصف می کند. ما هنوز مجبور به نوشتن برخی از کدها  که منحصر به فرد برای هر پلت فرم است ، هستیم، مانند ایجاد UI و یا  تعامل با ویژگی های خاص هر پلت فرم.

 

تعداد خطای کم

یک از اولین دلایلی که زامارین منجر به خطاهای کمتری می شود به همین دلیل سریعترین زمان را برای ارائه به بازار فراهم می کند. ما کد کمتری می نویسیم. به عنوان یک قاعده کلی، ما با نوشتن کد کمتر به احتمال زیاد مرتکب خطای کمتری خواهیم شد.

همچنین زامارین با کاهش خطاها به وسیله پوشش تست بیشتر برنامه ها را ، فراهم آورده است. هر پروژه مدت محدودی از زمان را  برای تست برنامه به خود اختصاص می دهد. به جای صرف زمان بیشتری برای نوشتن تست های دو مجموعه تا حد زیادی تکراری، ما می توانیم یک مجموعه ای جامع از تست های کد معتبر برای هر دو سیستم عامل بنویسیم.

در نهایت، تراکم مهارت در این موضوع وجود دارد که کار کردن در محیط های توسعه اصلی مستلزم افتادن اتفاق یکی از این دو چیز است. در یک مورد، هر توسعه دهنده در یک تیم باید زمان خود را بین این دو محیط صرف کند که تقسیم این زمان فرصت کمتری برای توسعه دهنده جهت افزایش مهارت در هر دو محیط فراهم خواهد آورد. جایگزین آن این است، تقسیم تیم به نحوی که هر توسعه دهند متمرکز در یک پلت فرم یا دیگر پلت فرم شود. مشکل در اینجا این است که تیم به گروه محدود به اعضای هر تیم که پشتیبانی و بررسی فقط همان اعضای تیم که روی پلت فرم یکسان کار می کنند تقسیم می شود.

با زامارین، کل تیم قادر به تمرکز به طور کامل در کار با دات نت و سی شارپ خواهند بود. این کار اجازه می دهد تا مهارت های هر عضو تیم برای توسعه بیشتر تیم ، به صورت کامل پشتیبانی بهتر و بررسی یکدیگر را به طور کامل قادر می سازد.

 

آمادگی برای آینده

اگر چه اندروید و IOS خیلی پیش و دورتر رهبران گوشی های هوشمند هستند، ویندوز فون به سرعت در حال پیشرفت و در حال بدست آوردن آن است. در حال حاضر نمی خواهم همان اعتماد به نفسی که در ویندوز فون برای همکاران نویسنده Pluralsight ، Lars Klint ، را به اشتراک بگذارم. اما من معتقدم که مایکروسافت یک شرکتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.  با قدرت مایکروسافت که پشت ویندوز فون است، ویندوز فون یک شانس واقعی به عنوان یک بازیگر مهم در مسابقه گوشی های هوشمند دارد.

با استفاده از زامارین می توان اپ های IOS و اندرویدی ایجاد کرد، ما می توانیم اپ های آماده خود را که از ویندوز فون پشیبانی می کنند بدون صرف یک ثانیه ویندوز فون خود را توسعه دهیم. همه از منطق به اشتراک گذاری ما برای ایجاد اپ IOS و اندروید خودشان که به طور کامل توسط ویندوز فون پشتیبانی می شود. تا زمانی که نشان می دهد ما تمایل داریم در صورتی که برای اولین بار پروژه خود را ایجاد کنیم. این کار به ما اجازه می دهد اپ خود را ساخته و بدون صرف انرژی اپ ویندوز فون خود را توسعه دهیم. با این حال ، باید یک فرصت به خود ویندوز فون دارد. همه ی ما مجبور به ایجاد UI ویندوز فون و اپ خود هستیم در حال حاضر به جای  پشتیبانی از سیستم عامل های دو گوشی هوشمند از سیستم عامل سه گوشی های هوشند پشتیبانی می کند.

زامارین توجه بیشتر هر روزه و با دلایل خوب را بدست آورده است. در دنیایی که در آن انواع سیستم عامل های تلفن همراه وجود داشته باشند. ما نیاز به مجموعه ابزارهایی که به ما اجازه پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف را با حداقل دوباره کاری ها بدهند داریم. این فقط چیزی است که می توانیم با زامارین داشته باشیم.

 

به این همه توضیح می توان به دلایل زیر نیز برای کار با زامارین اشاره کرد

  • اشتراک گذاری کدهای اصلی
  • سریع و قدرتمند
  • ادغام با ویژوال استودیو
  • یادگیری کمتر و آسان
  • امکان نگه داشتن UI اصلی هر پروژه
  • و ...

 

 

 

 

دانلود

نویسنده حسین فتحی
گروه مطلب Xamarin
نوع مطلب مقاله
تاریخ انتشار ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
منبع ایران گنج
تعداد نظرات ۰
قیمت کاربران مهمان
توضیح توجه:
  • زمانی که روی لینک دانلود کلیک می کنید لینک دانلود به مدت 24 ساعت معتبر خواهد بود
  • لینک های دانلود دوره های آموزشی تا پایان دوره قابل دانلود می باشد.
  • برای خارج کردن فایل ها از حالت فشرده از ورژن جدید نرم افزار winrar استفاده کنید.
  • برای خارج کردن فایل ها از حالت فشرده لینک های دانلودی که چندین قسمت می باشند فقط قسمت اول را از حالت فشرده خارج کنید.
  • لطفا توضیحات نوشته شده برای مطالب را با دقت بخوانید.
  • برای نمایش فیلم ها می توانید از نرم افزار هایی مانند Km Player , VLC Player یا Media Player Classic استفاده کنید.

نظر / سوال

Captcha