آموزش کامل برنامه نویسی اندروید سطح متوسط
آموزش کامل برنامه نویسی اندروید سطح متوسط
در این پست سطح متوسط آموزش برنامه نویسی اندروید را قرار داده ایم.
اندروید یک سیستم عامل Mobile است که بر پایه نسخه اصلاح شده لینوکس بنا شده است. این سیستم عامل اولین با توسط شرکتی به همین نام یعنی Android Inc در سال 2005 جهت ورود به فضای موبایل طراحی و تولید شد و گوگل هم که مشتاق پروژه های نو ایده است در خرید این شرکت لحظه ای تعامل نکرد و ادامه توسعه آن را به تیم توانمند خود سپرد.
گوگل سیاست Open Source را برای این محصول برگزید و آن را تحت لیسانس Apache منتشر کرد. یعنی تمام کدهای آن به صورت رایگان در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. به همین دلیل تولیدکنندگان (به خصوص تولیدکنندگان سخت افزار) این فرصت را دارند تا با دستکاری و اصلاح کد اندروید. نسخه منحصر به فرد خود را ارائه داده و آن را با محصولات دیگران متمایز سازند. مدل توسعه آسان اندروید یا به عبارات ساده تر روش اعمال سلیقه و تغییرات در اندروید آن چنان جذاب است که تولیدکنندگان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. این جذابیت شرکت هایی که به سمت آیفون ایل متمایل بودند را نیز به خود جذب جلب کرده و آنها را به این سمت سوق داده تا نرم افزارهایی که برای آیفون نوشته اند را برای اندروید هم باز نویسی کنند و همچنین سخت افزارهای خود را متناسب با این سیستم عامل تولید کنند. البته هنگامی که آیفون اپل معرفی شد، تولیدکنندگان و شرکت ها تصور کردند این تنها پلتفرمی است که می تواند آنها را به هدف خود برساند.
خصوصیت اصلی ایده اندروید که آن را متمایز ساخته، دید این سیستم عامل به نحوه تولید نرم افزار است. کافیست شما یک نرم افزار برای اندروید بنویسید و سپس می توانید آن را برروی هر دستگاه و گوشی که اندروید رو ی آن است، به اجرا درآورید. در دنیای گوشی های هوشمند. برنامه های کاربردی قسمت مهم زنجیره موفقیت را تشکیل می دهند. تولیدکنندگان اندروید را بهترین سلاح برای مبارزه با آیفون می دانند چرا که دارای برنامه های کاربری بسیاری زیادی است.
سرفصل های این دوره
سطح مقدماتی بیش از 2.5 ساعت آموزش
جلسه اول : معرفی برنامه نویسی اندروید
اندروید چیست؟
ویژگی های اندروید
نسخه های اندروید
کاربردهای اندروید
معماری اندروید
جلسه دوم : آشنایی با محیط برنامه نویسی اندروید
معرفی نرم افزار اکلیپس برای برنامه نویسی در اندروید
کد مربوط به قرار دادن توضیحات در برنامه نویسی
طریقه ایجاد پروژه جهت چاپ متن ساده با لوگوی دلخواه
جلسه سوم : ایجاد محیط شبیه سازی برنامه نویسی اندروید
معرفی ابزار مجازی اندروید(Android Virtual Device)
معرفی کیت توسعه نرم افزار (Software Development Kit)
ایجاد محیط شبیه سازی اندروید
جلسه چهارم : نمایش پروژه مورد نظر در محیط شبیه سازی برنامه نویسی اندروید
تست کردن اپلیکیشن در پروسه طراحی اپلیکیشن راهی است که از آن طریق می توان از اشتباهات فاحش در برنامه نویسی اندروید جلوگیری به عمل آورد. به عبارت دیگر پس از هر بار اضافه کردن کدی به اپلیکیشن خود نیاز است که اپلیکیشن را یک بار تست کرده تا اطمینان حاصل کنیم که اپلیکیشن Crash نکرده و به خوبی کار می کند.
برای آنکه بتوانیم خروجی برنامه خود را ببینیم، در محیط برنامه نویسی اکلیپس دو راه کار وجود دارد که یکی ساخت Emulator است و دیگری وصل کردن یک تلفن همراه یا تبلت به کامپیوتر.
به طور کلی یکی از ابزارهایی که برای توسعه اپلیکیشن اندروید در اختیار اکلیپس قرار می گیرد ابزاری تحت عنوان Emulator است. در زبان انگلیسی واژه Emulate به معنی "تقلید کردن" است و بالتبع واژه Emulator به معنی "مقلد" یا "تقلید کننده" خواهد بود. کاری که این ابزار انجام می دهد این است که از طریق آن می توان یک دستگاه تلفن همراه یا تبلت مجازی در کامپیوتر خود ایجاد کرده که عملکردی شبیه به یک تلفن همراه یا تبلت واقعی خواهد داشت.
جلسه پنجم : بررسی عناصر در پروژه برنامه نویسی اندروید
ساختار پوشه های مربوط به Packet Explorer در برنامه نویسی اندروید
معرفی Palette موجود در Graphical Layout
جلسه ششم : طریق Import و Export کردن در پروژه های اندروید
در این جلسه چگونگی وارد کردن یک پروژه یا وارد کردن یک کد خاص در محیط برنامه نویسی یعنی همان Import کردن آن را یاد می گیریم.
همچنین در مورد خروجی گرفتن از پروژه های موجود یا برنامه هایی که داریم یک خروجی ( Export ) از برنامه می گیریم و در محل خاصی ذخیره می کنیم تا بعدا بتوانیم آن را به دیگران بدهیم تا از آن استفاده کنند.
سطح متوسط بیش از 10 ساعت آموزش
جلسه هفتم : نمایش پیفام در پروژه برنامه نویسی اندروید
معرفی Logcat در اندروید
نمایش پیغام مناسب با متد Toast
اضافه کردن تصویر به toast
تعیین موقعیت پیغام
جلسه هشتم : آشنایی با تماس تلفنی به شبیه ساز با ابزار DDMS در برنامه نویسی اندروید
جلسه نهم : آشنایی با پیام رسانی به شبیه ساز با ابزار DDMS در برنامه نویسی اندروید
جلسه دهم : آشنایی با ویجت TextView در برنامه نویسی اندروید
جلسه یازدهم : آشنایی با ویجت CheckBox و PlainText در برنامه نویسی اندروید
جلسه دوازدهم : آشنایی با ویجت RadioButton در برنامه نویسی اندروید
جلسه سیزدهم : آشنایی با ویجت Chronometer در برنامه نویسی اندروید
جلسه چهاردم : آشنایی با ویجت CustomDialog در برنامه نویسی اندروید
جلسه پانردهم : آشنایی با ویجت RatingBar در برنامه نویسی اندروید
جلسه شانزدهم : طریقه تولد اعداد تصادفی در برنامه نویسی اندروید
جلسه هفدهم : آشنایی با نحوه استفاده از قابلیت Touch در برنامه نویسی اندروید
جلسه هجدهم : آشنایی با ویجت GridView در برنامه نویسی اندروید
جلسه نوزدهم : طریقه وارد شدن به وب سایت مورد نظر در برنامه نویسی اندروید
جلسه بیستم : آشنایی با ویجت WebView در برنامه نویسی اندروید
جلسه بیست و یکم : طریقه تغییر عکس پس زمینه با برنامه نویسی اندروید
جلسه بیست و دوم : ترسیم اشکال گرافیکی با برنامه نویسی اندروید
جلسه بیست و سوم : بخش اول کار با Activity در برنامه نویسی اندروید
جلسه بیست و چهارم : ساخت بازی جورچین در برنامه نویسی اندروید
جلسه بیست و پنجم : برف در عکس در برنامه نویسی اندروید
نظر / سوال