دانلود کامل ترین کتاب آموزش برنامه نویسی Android
دانلود کامل ترین کتاب آموزش برنامه نویسی Android
در این پست یکی از کامل ترین مجموعه کتاب آموزش برنامه نویسی Android را برای شما قرار داده ایم.
اندروید یک سیستم عامل Mobile است که بر پایه نسخه اصلاح شده لینوکس بنا شده است. این سیستم عامل اولین با توسط شرکتی به همین نام یعنی Android Inc در سال 2005 جهت ورود به فضای موبایل طراحی و تولید شد و گوگل هم که مشتاق پروژه های نو ایده است در خرید این شرکت لحظه ای تعامل نکرد و ادامه توسعه آن را به تیم توانمند خود سپرد.
گوگل سیاست Open Source را برای این محصول برگزید و آن را تحت لیسانس Apache منتشر کرد. یعنی تمام کدهای آن به صورت رایگان در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. به همین دلیل تولیدکنندگان (به خصوص تولیدکنندگان سخت افزار) این فرصت را دارند تا با دستکاری و اصلاح کد اندروید. نسخه منحصر به فرد خود را ارائه داده و آن را با محصولات دیگران متمایز سازند. مدل توسعه آسان اندروید یا به عبارات ساده تر روش اعمال سلیقه و تغییرات در اندروید آن چنان جذاب است که تولیدکنندگان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. این جذابیت شرکت هایی که به سمت آیفون ایل متمایل بودند را نیز به خود جذب جلب کرده و آنها را به این سمت سوق داده تا نرم افزارهایی که برای آیفون نوشته اند را برای اندروید هم باز نویسی کنند و همچنین سخت افزارهای خود را متناسب با این سیستم عامل تولید کنند. البته هنگامی که آیفون اپل معرفی شد، تولیدکنندگان و شرکت ها تصور کردند این تنها پلتفرمی است که می تواند آنها را به هدف خود برساند.
خصوصیت اصلی ایده اندروید که آن را متمایز ساخته، دید این سیستم عامل به نحوه تولید نرم افزار است. کافیست شما یک نرم افزار برای اندروید بنویسید و سپس می توانید آن را برروی هر دستگاه و گوشی که اندروید رو ی آن است، به اجرا درآورید. در دنیای گوشی های هوشمند. برنامه های کاربردی قسمت مهم زنجیره موفقیت را تشکیل می دهند. تولیدکنندگان اندروید را بهترین سلاح برای مبارزه با آیفون می دانند چرا که دارای برنامه های کاربری بسیاری زیادی است.
بعد از این که آموزش آموزش برنامه نویسی جاوا را قرار دادیم در این مجموعه به صورت جزء به جزء آموزش برنامه نویسی اندروید را برای شما قرار داده ایم. در پست های بعدی فلیم های آموزش برنامه نویسی اندروید و همچنین مثال های آماده نیز در سایت قرار خواهد گرفت.
سر فصل هایی که در این کتاب آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد عبارتند از :
- مقدمه و آشنایی با محیط های برنامه نویسی اندروید
- آشنایی با ساختار و اجزای تشکیل دهنده سیستم عامل اندروید
- آشنایی با API های اندروید
- نحوه نامگذاری پکیج ها در اندروید
- آماده سازی محیط برنامه نویسی اندروید استودیو
- ساخت اولین پروژه در اندروید استودیو
- آماده سازی محیط برنامه نویسی اکلیپس برای توسعه اندروید
- ساخت اولین پروژه در اکلیپس
- بررسی فولدرهای src و gen
- بررسی فولدرهای Android و assets و libs و bin
- بررسی فولدر res
- آشنایی با نحوه ساخت فولدر و فایل جدید در اپلیکیشن و آشنایی با نحوه بومی سازی یک اپلیکیشن
- بررسی دو فایل بسیار مهم در توسعه اپلیکیشن اندرویدی
- طراحی layout برای دستگاه هایی با اندازه صفحه متفاوت
- طراحی layout برای دستگاه هایی با صفحه نمایش هایی با Density متفاوت
- آشنایی با واحدهای اندازه گیری در سیستم عامل اندروید
- نحوه ساخت یک دستگاه اندرویدی مجازی برای تست کردن اپلیکیشن
- اجرای Emulator و تست کردن اولین پروژه در آن
- اجرای اولین پروژه خود روی یک تلفن همراه واقعی
- شخصی سازی محیط برنامه نویسی اکلیپس برای کاربری آسانتر
- چرا می بایست کار با اندروید استودیو را فرا گرفت ولی نمی بایست با آن کار کرد
- نحوه ساخت ماشین مجازی در اندروید استودیو
- آشنایی با پنجره های مورد استفاده در برنامه نویسی در اندروید استودیو
- اصول طراحی Launcher Icon
- آشنایی با محیط فتوشاپ و ایجاد یک Template برای Launcher Icon
- شخصی سازی Launcher Icon اولین پروژه اپلیکیشن اندرویدی
- بررسی اجزای تشکیل دهندۀ Activity اصلی یک اپلیکیشن
- آشنایی با فایل XML در طراحی UI اپلیکیشن
- بررسی TextView
- بررسی فایل strings.xml در فولدر values
- نحوه نامگذاری String ها در یک اپلیکیشن
- آشنایی با واحد شمارش Hexadecimal
- به کار گیری واحد Hexadecimal در تولید رنگ
- نحوه ذخیره سازی پروژه ها در اکلیپس
- آشنایی با LinearLayout در اندروید
- آشنایی با RelativeLayout در اندروید
- معرفی دکمه و نحوه ایجاد آن در یک اپلیکیشن
- تغییر برخی خصوصیات اصلی یک دکمه
- شخصی سازی ظاهر یک دکمه
- آموزش ساخت اپلیکیشن ذکر شمار (قسمت اول) ساخت آیکان و رابط گرافیکی اپلیکیشن
- آموزش ساخت اپلیکیشن ذکر شمار (قسمت دوم) نحوه وارد کردن متون فارسی به اپلیکیشن
- آموزش ساخت اپلیکیشن ذکر شمار (قسمت سوم) نحوه به کارگیری TextView ها در اندروید
- آموزش ساخت اپلیکیشن ذکر شمار (قسمت چهارم) معرفی متدهای مرتبط با کلاس Button در اندروید
- نحوه به روز رسانی متن داخل یک TextView
- نحوه گرفتن اطلاعات از یک EditText (قسمت اول)
- نحوه گرفتن اطلاعات از یک EditText (قسمت دوم)
- معرفی کلاس Intent در سیستم عامل اندروید
- آشنایی با بخش های Action و Data در کلاس Intent
- آشنایی با بخش های Extras ، Category و Flags در کلاس Intent
- معرفی Explicit Intent ها در سیستم عامل اندروید
- نحوه ساخت Activity های جدید به منظور عملی ساخت Intent ها (بخش اول)
- نحوه ساخت Activity های جدید به منظور عملی ساخت Intent ها (بخش دوم)
- به کار گیری از Explicit Intent ها در یک پروژه واقعی
- معرفی Implicit Intent ها در سیستم عامل اندروید
- معرفی متدهای مرتبط با Implicit Intent ها
- به کارگیری متد setAction در Implicit Intent ها
- به کارگیری متد addCategory در Implicit Intent ها
- به کارگیری متدهای مرتبط با Data و Flag در Implicit Intent ها
- نحوه وارد کردن یک عکس داخل پروژه (آموزش Splash Screen قسمت اول)
- نحوه قرار دادن یک عکس روی رابط کاربری (آموزش Splash Screen قسمت دوم)
- استفاده از کلاس های Thread و Intent به منظور تکمیل پروژه (آموزش Splash Screen قسمت سوم)
- اضافه کردن موسیقی به اپلیکیشن خود
- آشنایی با Lifecycle در سیستم عامل اندروید
- آشنایی با متدهای مرتبط با Lifecycle
- بررسی متدهای مختلف مرتبط با کلاس Log اندروید
- ساخت پروژه BMI (قسمت اول)
- ساخت پروژه BMI (قسمت دوم)
- ساخت پروژه BMI (قسمت سوم)
- ساخت پروژه BMI (قسمت چهارم)
- ساخت پروژه BMI (قسمت پنجم)
- ساخت پروژه BMI (قسمت ششم، پایان پروژه)
- ساخت پروژه صدای اگزوز (قسمت اول)
- ساخت پروژه صدای اگزوز (قسمت دوم)
- ساخت پروژه صدای اگزوز (قسمت سوم)
- ساخت پروژه صدای اگزوز (قسمت چهارم، پایان پروژه)
- نحوه از بین بردن یک Activity تحت پروژه DirectMate (قسمت اول)
- تکمیل کدهای فایل second_activity.xml در پروژه DirectMate (قسمت دوم)
- آشنایی با متد ;()equalsIgnoreCase در پروژه DirectMate (قسمت سوم)
- اضافه کردن منو به اپلیکیشن DirectMate (قسمت چهارم)
- اضافه کردن عکس به آیتم های یک منو در پروژه DirectMate (قسمت پنجم)
- نحوه implement کردن در اپ های اندرویدی در قالب پروژه SimpleCal (قسمت اول)
- کاربرد دستورات switch در پروژه های اندرویدی در قالب پروژه SimpleCal (قسمت دوم)
- Debug کردن پروژه SimpleCal و معرفی کلاس Toast اندروید (قسمت سوم)
- اضافه کردن عملکردهای جمع، تفریق و تقسیم به پروژه SimpleCal (قسمت چهارم)
- نحوه تغییر رنگ دکمه به محض کلیک شدن روی آن
- آشنایی با ScrollView در اندروید
نظر / سوال